Etwinning projeks “Historical places in the past and presesnt’’ Ciblas vidusskolā.

Etwinning projeks “Historical places in the past and presesnt’’ Ciblas vidusskolā.

PDFDrukātE-pasts

Twinnings logo

twinnings1

2022./2023.mācību gada II semestrī Ciblas vidusskolā tika realizēts starptautiskais eTwinning projekts “Historical places in the past and presesnt” (“Vēsturiskas vietas pagātnē un tagadnē”). Projektā sadarbojās skolēni no Ciblas vidusskolas (Latvija, padagogs Sarmīte Streļča), Radvilišķu mākslas skolas (Lietuva, pedagogs Gražina Likpetriene), Ļaudonas pamatskolas (Latvija, Ligita Elksnīte) un Kutaisi valsts skolas Nr.17 (Gruzija, pedagogs Salome Chinchinadze). Tika iesaistīti 12 līdz 14 gadus veci skolēni, Ciblas vidusskolā - 7.un 8.klases skolēni.

Projekta mērķis bija, sadarbojoties ar partnervalstu dalībniekiem, pētīt dažādus vēsturiskus objektus savā un partnervalstu apkārtnē un izveidot laika skalu, lai veidotu padziļinātu izpratni par notikumu secību cauri gadsimtiem. Sadarbojoties internacionālajās grupās, skolēniem bija iespēja iepazīt skolēnus no citām valstīm, lietot angļu valodu saziņai un izpētīto materiālu apkopošanai.

Projekta gaitā katras valsts skolēni izvēlējās savai apkārtnei nozīmīgus vēsturiskus objektus, pievienoja tos Padlet sienā un izveidoja uzdevumus saviem sadarbības partneriem no citām valstīm, lai viņi tos izpētītu un dalītos ar informāciju, kuru bija noskaidrojuši par šiem objektiem, tika rakstīti komentāri par uzzināto. Skolēni veidoja projekta logo un balsoja par viņuprāt atbilstošāko. No visiem logo visvairāk balsu saņēma Ērika Tihovska veidotais, un tas tika pievienots projekta titullapai. Skolēni atkārtoja netiķetes noteikumus darbam internetā, iemācījās lietot IT tiešsaistes rīku Jamboard, kurā galvenokārt notika sadarbība. Pēc objektu izpētes un apspriešanas tika veidoti skolēnu mākslas darbi, kuros tika interpretēta iegūtā informācija. Skolēni gan zīmēja, gan gleznoja, gan veidoja grafikas tiešsaistes rīkā Canva.com.

Twinnings 1

Projekts noritēja tiešsaistē, izmantojot dažādus tiešsaistes rīkus: Padlet, Canva, Jamboard, Zoom u.c. Pētījumi tieka apkopoti un izvietoti ESEP eTwinning platformā. Šī platforma tika izmantota kā galvenais saziņas rīks starp partneru skolām.

Projekta gaitā skolēni uzlaboja izpratni par vēstures posmiem, dažādu vietu nozīmi vēstures procesos, prasmi sakārtot objektus laika joslā, trenējās angļu valodas lietošanā saziņai ar latviešu valodā nerunājošiem vienaudžiem.

Dažu skolēnu domas par projektu: Evita (7.kl.):”Man patika darbošanās projektā. Interesanti bija sazināties ar citu valstu skolēniem angļu valodā.” Ilze (7.kl.): “Patika veidot darbus tiešsaistes rīkā Canva.com. Mācīties, izmantojot projektu, bija interesanti.”

Skolotāja S.Streļča

 

 

Etwinning projeks “Historical places in the past and presesnt’’ Ciblas vidusskolā.
FUVIFLOW0909